субота, 22 листопада 2014 р.

Розвиток творчих здібностей на уроках образотворчого навчання

«Навчити творчому акту мистецтва не можна, але це зовсім не означає, що не можна вихователю сприяти його утворенню і виникненню» Виготський Л.С. Глобальна функція навчання – це передача всього змісту соціальної культури для її відтворення та розвитку. Людина стає особистістю в процесі оволодіння соціальним досвідом. Але соціальний досвід включає не тільки знання, уміння і навички, а й досвід творчої діяльності, емоційно-ціннісного ставлення до світу, до своєї діяльності. Досвід творчої діяльності повинен забезпечити готовність до пошуку вирішення нових проблем, до творчого перетворення дійсності. Якби творчі сили людини залежали тільки від знань, їх об’єму, то сучасний школяр, знаючи більше Аристотеля, був би більш творчою особистістю, ніж Аристотель. Але ні об’єм знань, одержаних у готовому вигляді, ні уміння, засвоєні за зразком, не можуть забезпечити творчих можливостей. Якщо людину постійно привчати засвоювати знання та уміння в готовому вигляді, можна притупити її природні здібності і вона не здатна виявити своїх природних задатків. Розвиток творчих здібностей потребує спеціального механізму. Вчити цьому треба з самого раннього дитинства. Велику роль у цьому відіграє образотворче мистецтво. Сьогодні ми часто зустрічаємося із ставленням до мистецтва як до предмету розкоші, який приємно мати, коли ви забезпечені всім життєво необхідним, але без якого можна обійтись. Але мистецтво дає дитині можливість цілісного пізнання світу: в єдності думки і почуття, в системі емоційних образів, а не логічних законів. Малюючи, ми розвиваємо уяву і фантазію. Уява – це здатність універсальна. Вона виявляється в усій діяльності людини: від простих і звичайних життєвих справ до складних і виняткових відкриттів у науці, техніці, мистецтві. Уява і фантазія потрібні людині будь-якої професії. Сила уяви дає змогу передбачати розвиток явища, можливості матеріалу, конструкції, ідеї. Всі винаходи, відкриття, пристрої, перед тим як стати механізмами чи предметами побуту, створюються в уяві людини. Тому надзвичайно актуальним завданням образотворчого мистецтва є розвиток творчих здібностей і художнього смаку школярів, а основа для розвитку творчих здібностей – це розвиток уяви та фантазії. Крім знань і навичок, потрібно дати дитині досвід творчої діяльності . Але повноцінній творчій діяльності часто заважають недостатньо розвинені навички малювання, невпевненість у власних силах. Тому для розвитку уяви, фантазії, творчих здібностей, потрібних кожній людині, а не тільки художнику, треба підібрати такі завдання, з якими могла б справитися будь-яка дитина, незважаючи на рівень здібностей до малювання.
Малина Ілона. «Морська регата», гуаш.

Немає коментарів:

Дописати коментар